суббота, 16 января 2016 г.

Про дистанційний курс "Промислові мережі та інтеграційні технології". Загальне


Цього року Національний університет харчових технологій (НУХТ) вперше офіційно запустив  дистанційне навчання аж на 1,5 місяці для студентів денної форми (http://cde.nuft.edu.ua). Це має економічне обґрунтування, так як на зимовий період дуже дорого опалювати приміщення корпусів. До старту університет готовився півроку. Як воно пройде – покаже час, але сам факт дуже доречно співпав з моїми напрямками у розвитку відкритого дистанційного АСУ-шного навчання. Звичайно ви чули про https://www.coursera.org і про український http://prometheus.org.ua , але ідеї на кафедрі (зокрема в Ігоря Володимировича) зародилися вже давно і поступово впроваджувалися (http://www.slideshare.net/pupenasan/ss-56253319). Прометеус і Курсера тільки підсилювали бажання і впевненість. Це дуже велика тема, я тут зосереджусь тільки на одному моєму курсі "Промислові мережі та інтеграційні технології".

Коротко про курс

Історія курсу проммережі тягнеться ще від моїх перших років викладання. Якось так склалося, що тема мене сильно захопила і в кінці-кінців це стало моїм "тонким" спрямуванням на кафедрі. Програма, навчальне та методичне наповнення повністю розроблена власними силами, звісно за допомогою колег. Деяку інформацію про курс можна отримати тут (http://www.iasu-nuft.pp.ua/site/iasunuft/disciplini/prom-merez ).  

Перші роботи в дистанційному напрямку

І ось мені захотілося максимально "розшарити" свої знання. Так з’явився сайт http://fb.asu.in.ua/. Колись я приділяв йому дуже багато уваги, зараз рідко коли туди заходжу. Все-таки відсутність зворотного зв’язку робить його "неживим",  "як ун не киваться - то мацуру й не хочеся". На сайті я відточував певні технології створення онлайн-контенту, структуризував інформацію. Але обмеженість гуглсайтс не дозволяло зробити всі елементи навчання, в тому числі і повноцінний зворотній зв'язок.

Рік тому, в лютому, я вирішив започаткувати відкритий лекційний курс. Результат тут http://asu.in.ua/viewtopic.php?f=194&t=1052 Якщо подивитися на те що хотілося (презентації  http://www.slideshare.net/pupenasan/intro-45032898 і відео  http://youtu.be/eXHBaU_RJtM) і на те що в реальності вдалося за один рік (а планувався один семестр!), то відчувається суттєва різниця. Часу явно бракувало, але кількість відзнятого відеоматеріалу стало більш ніж достатньо для першої половини офіційного курсу (якраз для теперішнього обсягу, а навіть більше). Отже ще до руху НУХТу в напрямку дистанційної освіти відеоматеріал для лекцій вже писався. Звичайно це не той формат, але зроблений малими силам. Поступово його можна відточувати.   

Відеолекції - це ще не курс

Лекції це добре, але не достатньо. Для повноцінного курсу потрібні якісь варіанти перевірки знань і (що дуже важливо!) практичної підготовки. Почнемо з перевірки знань.

Ще до задуму переходу НУХТу до дистанційної форми, я поцікавився які є платформи для онлайн-тестування. На форумі http://replace.org.ua/topic/3365/ перший раз дізнався про MOODLE. Для мене це було мегавідкриття, і за якимось збігом обставин десь через півроку НУХТ вирішив базуватися на MOODLE. У будь-якому випадку, MOODLE має дуже потужні, як на мене, засоби для тестування та перевірки знань. Та і взагалі, це платформа електронного навчання, там все є… ну або майже все.  
Слово "майже" відноситься до віртуальних лабораторних робіт. Звичайно ця діяльність дуже специфічна і сильно залежить від дисципліни (тут є деяка інформація про АСУшні віртуальні роботи http://www.slideshare.net/pupenasan/ss-56253319). Це сама важка задача, яка постала переді мною. І здається, я її вирішив. На скільки добре - покажуть результати курсу. А яким чином - почну наступного разу.         

Продовження              

Комментариев нет:

Отправить комментарий