понедельник, 8 февраля 2016 г.

Про перспективи АСУТПшного навчання




Замітки на ніч…

Загальні
Ця тема вариться вже довго, і навіть виливалася у свій час в філософську працю, яка так і повисла без закінчення (http://asu.in.ua/viewtopic.php?f=9&t=95). Тим не менше, в голові потихеньку визріває більш конкретна і вузька модель. Зараз коротко про модель підвищення кваліфікації, яку я бачу сьогодні. Буду писати і думати, або навпаки…
Курсера, Прометеус та недавній запуск дистанційної освіти в НУХТі зробили своє коварне діло і поставили остаточні рельси в напрямку мого подальшого планування подій:  буду запускати АСУТПшні курси як я це неодноразово пропонував і навіть пробував. Буду запускати в дистанційній, або дистанційно-очній формі.
Раніше я намагався донести колегам зі свого та інших ВУЗів про необхідність і вигідність такої діяльності. Зараз помітив за собою, що я ні від кого вже нічого не чекаю. То мабуть прийшло вже давно, але тільки недавно я це усвідомив, коли зрозумів що мене не колише чиясь пасивність, або нерозуміння. Все робив сам і буду робити сам. Хто зі мною – завжди радий!
Отже, думаю найкращий варіант – це дистанційна форма. Чому? Бо вона розв’язує руки по багатьом параметрам. З цього приводу вже написано, переписано, тому не буду.
Думаю для початку треба вибрати один із самих затребуваних курсів. Звичайно тут проситься якась автоматизація виробничих процесів. І цей курс мабуть буде першим, за який можна буде брати гроші і тотально розкручувати. Причина банальна – курс самий затребуваний, так як направлений на загальну освіченість інженерів-НЕавтоматчиків (технологів, електриків, механіків…). А загальна тенденція до IoT та гаджетоманія в кінці кінців приведе до того що автоматика увіллється ще в IT чи навпаки. Тобто АВП – це те, де можна підвищити рівень компетенції всіх ІТРовців, а їх в Україні багато. Так чому ж тоді не буду? Бо це не мій курс. Я до нього не готовий, не читав. Але якщо найдеться хороший КІПовець (нижній рівень автоматики в мене трохи прихрамує) – все може бути. Основи ТАУ, ПЛК, ЛМІ і проектування взяв би на себе.
Отже з моїх курсів сюди може лягти: пром. мережі, програмування контролерів, ЛМІ. Пром. мережі вже готовий, але практика показала, що це не дуже затребуваний курс. Тим не менше, він уже практично компліт, а допилювати можна як японці - до нескінченості.
Залишились контролери і ЛМІ. За популярністю думаю краще взяти ЛМІ. Нижче подумаю чому:
- левел 1 потрібен всім і може потім лягти в основу того ж АВП (основи ЛМІ, тренди, аларми, звіти, шедулери, логи…)
- з нього можна зробити ляльку, ЛМІ це завжди те на чому можна погратися так, що стало цікаво і інтригувало
- лабораторки мабуть будуть самими цікавими, а це зробить ресурс більш популярним

Програмування контролерів – курс потрібний, але кількість потенційних слухачів значно менша. Ще є певна «брендова» зафарбованість . Тим не менше я вже визначився з платформами:
- універсальна CoDeSys – від нуля_але_післяАВП до готового програмера з 5-ма МЕКовськими мовами, плюси:
- популярна
- використовується в багатьох платформах
- середовище розробки безкоштовне
- дуже МЕКовський
- на нього «садяться» всі інші курси в т.ч. пром.мережі і ЛМІ
- …   
- як ловлевел для електриків – Zelio, плюси:
- вже є готові матеріали (можна спробувати підключити Кузьміча)
- легка
- середовище безкоштовне
- дві мови FBD+LD
- мені знайомий
- досить популярний
- з брендових думаю ТіА+1200 як комбінована (дистанційно-очна), але тут є багато проблем з інсталяцією продукту, якщо слухач з цим розбирається сам - то чому б і ні, плюси:
- дуже затребуваний
- мені вже доволі добре знайомий
- ШнейдерЕлектрик залишаю для авторизованого центру

Гроші та рівні.
Гроші будуть згодом … може. Але думати треба зараз.
Спочатку розкрутка, перевірка, все безкоштовно. Треба запустити хоча б один курс. Масовості як в Прометеуса тут не буде і не може бути. Контингент значно менший. Але хоча б пару десятків набрати було б непогано. Все можна відточувати паралельно на студентах. Головне зробити курс потрібним, цікавим і популярним.
Мова українська, але потім можна подумати про перехід на інші мови, спочатку російська і за значно більші гроші. З англійською важче, я не зможу (принаймні в найближчому майбутньому) обслуговувати англомовних студентів. Але хто зна…. це мене вже в далеке майбутнє заносить.
Один з варіантів, який крутиться в моїй голові – це багаторівневість. Перший модуль завжди безкоштовний. Він є візитівкою, а також вирівнює усіх нерівних на порозі другого рівня по знанням. Другий та інші рівні мають два пороги: пройшов тест (на вирівнювання) і перевів гроші на рахунок з отриманням логіна-паролю або відкриттям доступу. І т.д.

Оцінки та сертифікація.
Я вже давно казав, що навчання та перевірка знань повинні бути гальванічно розв’язані. Інакше в структурі назріває корупційна компонента. Сертифікація знань штука дуже серйозна і за неї братися не буду. А сертифікат про проходження навчання особливо нічого не дає окрім свідоцтва про те, що ти колись оплатив ен-ну суму і можливо щось навіть вчив.
Тести, самостійні – це тільки елементи самоперевірки.

Платформа.
Все та ж – Moodle. Для початку буду моститися на безкоштовних хостингах. Але треба питання вирішувати з власним хостингом. От тут я вже сам не подужаю. Треба когось шукати.  

Десь так…

Комментариев нет:

Отправить комментарий