Замітки на ніч…
Загальні
Ця тема вариться вже довго, і навіть виливалася у свій час в
філософську працю, яка так і повисла без закінчення (http://asu.in.ua/viewtopic.php?f=9&t=95).
Тим не менше, в голові потихеньку визріває більш конкретна і вузька модель. Зараз
коротко про модель підвищення кваліфікації, яку я бачу сьогодні. Буду писати і
думати, або навпаки…
Курсера, Прометеус та недавній запуск дистанційної освіти в НУХТі
зробили своє коварне діло і поставили остаточні рельси в напрямку мого подальшого
планування подій: буду запускати АСУТПшні
курси як я це неодноразово пропонував і навіть пробував. Буду запускати в дистанційній,
або дистанційно-очній формі.
Раніше я намагався донести колегам зі свого та інших ВУЗів про необхідність
і вигідність такої діяльності. Зараз помітив за собою, що я ні від кого вже
нічого не чекаю. То мабуть прийшло вже давно, але тільки недавно я це
усвідомив, коли зрозумів що мене не колише чиясь пасивність, або нерозуміння.
Все робив сам і буду робити сам. Хто зі мною – завжди радий!
Отже, думаю найкращий варіант – це дистанційна форма. Чому? Бо вона розв’язує
руки по багатьом параметрам. З цього приводу вже написано, переписано, тому не
буду.
Думаю для початку треба вибрати один із самих затребуваних курсів. Звичайно
тут проситься якась автоматизація виробничих процесів. І цей курс мабуть буде
першим, за який можна буде брати гроші і тотально розкручувати. Причина
банальна – курс самий затребуваний, так як направлений на загальну освіченість інженерів-НЕавтоматчиків
(технологів, електриків, механіків…). А загальна тенденція до IoT та гаджетоманія в кінці кінців
приведе до того що автоматика увіллється ще в IT чи навпаки. Тобто АВП – це те, де
можна підвищити рівень компетенції всіх ІТРовців, а їх в Україні багато. Так чому
ж тоді не буду? Бо це не мій курс. Я до нього не готовий, не читав. Але якщо
найдеться хороший КІПовець (нижній рівень автоматики в мене трохи прихрамує) –
все може бути. Основи ТАУ, ПЛК, ЛМІ і проектування взяв би на себе.
Отже з моїх курсів сюди може лягти: пром. мережі, програмування
контролерів, ЛМІ. Пром. мережі вже готовий, але практика показала, що це не
дуже затребуваний курс. Тим не менше, він уже практично компліт, а допилювати
можна як японці - до нескінченості.
Залишились контролери і ЛМІ. За популярністю думаю краще взяти ЛМІ.
Нижче подумаю чому:
- левел 1 потрібен всім і може потім лягти в основу того ж АВП (основи
ЛМІ, тренди, аларми, звіти, шедулери, логи…)
- з нього можна зробити ляльку, ЛМІ це завжди те на чому можна
погратися так, що стало цікаво і інтригувало
- лабораторки мабуть будуть самими цікавими, а це зробить ресурс більш
популярним
Програмування контролерів – курс потрібний, але кількість потенційних слухачів
значно менша. Ще є певна «брендова» зафарбованість . Тим не менше я вже визначився
з платформами:
- універсальна CoDeSys – від нуля_але_післяАВП до готового програмера з 5-ма
МЕКовськими мовами, плюси:
- популярна
- використовується
в багатьох платформах
- середовище
розробки безкоштовне
- дуже МЕКовський
- на нього «садяться»
всі інші курси в т.ч. пром.мережі і ЛМІ
- …
- як ловлевел для електриків – Zelio, плюси:
- вже є готові
матеріали (можна спробувати підключити Кузьміча)
- легка
- середовище
безкоштовне
- дві мови FBD+LD
- мені знайомий
- досить популярний
- з брендових – думаю ТіА+1200 як комбінована (дистанційно-очна),
але тут є багато проблем з інсталяцією продукту, якщо слухач з цим розбирається
сам - то чому б і ні, плюси:
- дуже затребуваний
- мені вже доволі добре знайомий
- ШнейдерЕлектрик залишаю для авторизованого центру
Гроші та рівні.
Гроші будуть згодом … може. Але думати треба зараз.
Спочатку розкрутка, перевірка, все безкоштовно. Треба запустити хоча б
один курс. Масовості як в Прометеуса тут не буде і не може бути. Контингент
значно менший. Але хоча б пару десятків набрати було б непогано. Все можна
відточувати паралельно на студентах. Головне зробити курс потрібним, цікавим і
популярним.
Мова українська, але потім можна подумати про перехід на інші мови,
спочатку російська і за значно більші гроші. З англійською важче, я не зможу (принаймні
в найближчому майбутньому) обслуговувати англомовних студентів. Але хто зна….
це мене вже в далеке майбутнє заносить.
Один з варіантів, який крутиться в моїй голові – це багаторівневість. Перший
модуль завжди безкоштовний. Він є візитівкою, а також вирівнює усіх нерівних на
порозі другого рівня по знанням. Другий та інші рівні мають два пороги: пройшов
тест (на вирівнювання) і перевів гроші на рахунок з отриманням логіна-паролю
або відкриттям доступу. І т.д.
Оцінки та сертифікація.
Я вже давно казав, що навчання та перевірка знань повинні бути
гальванічно розв’язані. Інакше в структурі назріває корупційна компонента.
Сертифікація знань штука дуже серйозна і за неї братися не буду. А сертифікат
про проходження навчання особливо нічого не дає окрім свідоцтва про те, що ти
колись оплатив ен-ну суму і можливо щось навіть вчив.
Тести, самостійні – це тільки елементи самоперевірки.
Платформа.
Все та ж – Moodle.
Для початку буду моститися на безкоштовних хостингах. Але треба питання
вирішувати з власним хостингом. От тут я вже сам не подужаю. Треба когось
шукати.
Десь так…
Комментариев нет:
Отправить комментарий